Serving Guinness & More - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Danique Theelen - WaarBenJij.nu Serving Guinness & More - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Danique Theelen - WaarBenJij.nu

Serving Guinness & More

Door: Danique

Blijf op de hoogte en volg Danique

18 Oktober 2013 | Australië, Melbourne

Hello dearest followers,

I love Melbourne. Ook dit is een multiculturele wereldstad, maar tegelijkertijd is het zo anders dan Sydney. This city never sleeps! Overal waar je komt is het gezellig en druk. Veel cultuur, architectuur, sport en restaurantjes maar bovenal: veel gezellige mensen!

Melbourne heeft ons zoveel mooie kansen geboden. Allereerst wonen we nu een week in het appartement in de stad. Deze delen we met 3 anderen, namelijk Lewis en een frans stelletje. Ik zal ze even kort voorstellen. Lewis is de eigenaar en komt uit China. Hij had een super leuke snapback op en ik wilde graag weten waar hij die had gekocht. Hij vertelde mij dat hij die zelf heeft ontworpen en dat hij in China een rapper is. Ik kan het niet helpen, maar steeds wanneer ik hem zie speelt het liedje Gangnam Style zich af in mijn hoofd. Ik denk dat hij met zijn rapkunsten veel chickies trekt, want ik zie er zo'n 3 per dag voorbij komen haha. Het franse stelletje is vooral heel aardig en is weinig thuis. Hij werkt als vertegenwoordiger van een energiemaatschappij en zij werkt als waitress in een lunchcafeetje.

Pris en ik hebben ook eindelijk besloten wat we doen met werk! We werken niet in hetzelfde restaurant, maar wel voor dezelfde organisatie (Red Rock). Dit is zo'n 4 straten verderop. Je zal nu wel denken dat je daar zo bent, maar trek er maar 25 minuten voor uit om daar lopend te komen. Zoals jullie waarschijnlijk al op Facebook hebben gezien, werk ik op dit moment bij P.J. O'BRIENS en na hier 4 keer te hebben gewerkt begin ik ongeveer in het Engels te denken! Dit is een Irish Pub met een mooie Sidebar. Deze Sidebar (het chiquere gedeelte) is mijn voornaamste werkplaats. Ik ben het enige Nederlandse meisje en de enige waarbij Engels niet haar moedertaal is. Toch gaat het me aardig af. De collega's zijn super aardig en behulpzaam en de gasten raden continu waar ik vandaan kom. Wonder boven wonder heeft niemand het in 1 keer goed en raden ze het nooit uit zichzelf. Het opnemen van bestellingen ging tot nu toe ook heel goed. Ik zie het een beetje als 'hints' bij degenen met een verschrikkelijk accent. Klinkt als, zoveel lettergrepen en dan vind ik altijd wel iets wat er op lijkt in het systeem! Ha, dit gaat me nog goed af ook!

De werkcultuur bij PJ's spreekt me wel aan! De eerste dag ging er iemand weg en kreeg drie emmers ijswater over zich heen. Dit schijnt traditie te zijn.. Hmm gelukkig werk ik hier de komende tijd nog wel even. Later die avond moest ik verplicht een drankje drinken. Nou met Engelsen kun je waarschijnlijk wel raden hoe dat gaat! Vrouwen drinken dus ook bier en ze zijn niet bij te houden! Ik moest een bier uitzoeken, dus ik ging voor een ale (stuk minder bierachtig) en kon gelijk een halve liter opdrinken. Nou ik hoefde er niet aan te denken om die te laten staan, want dan mocht ik kennis maken met de tweede traditie: 'the fridge of shame'. Een biertje in de fridge of shame wil je niet, want die blijft net zo lang staan tot je m ophebt want anders krijg je geen nieuw drankje. Vanaf nu bestel ik alleen nog maar Redbull, malibu pineapple of een wijntje.

Helaas werken Pris en ik allebei hele andere tijden, waardoor we elkaar weinig zien! Vanaf volgende week maak ik ongeveer 45 uur per week. Gelukkig betaalt het echt heel goed! Toch heeft het werken bij de zelfde organisatie wel zijn voordelen. De collega's onderling gaan vaak stappen met elkaar en elke woensdagavond is het Red Rockavond. Omdat ik mijn eerste dagen er al op had zitten, besloten Pris en ik hier samen naar toe te gaan. We hebben veel nieuwe mensen ontmoet en het was heel gezellig.

Morgen zijn we gelukkig allebei vrij en gaan we lekker naar het strand! Heerlijk een dagje ontspannen :).

Naast het leuke nieuws van het werk en het appartement, heb ik nog veel beter nieuws: mijn ouders komen in december naar Melbourne! Daar kan ik echt niet op wachten. Ik weet zeker dat zij net zo verliefd worden op Australië als ik nu al ben! We gaan er een geweldige tijd van maken!

Cheers lovers!

  • 18 Oktober 2013 - 09:59

    Carolina:

    Daan, wat suuuuper gaaf allemaal! Leuk om je verhalen iedere keer te lezen.

  • 18 Oktober 2013 - 12:25

    Ineke Koopal:

    Weer een waanzinnig leuk verslag, het gaat je allemaal goed af Danique , fantastisch . Hoorde dat je contact met Merel hebt gehad. Ook fijn dat je ouders komen. Heel veel liefs van een van je trouwe volgers , Ineke

  • 18 Oktober 2013 - 13:00

    Laura:

    Wat een geweldig verslag weer! Ik zie alles gelijk helemaal voor me! Haha! Misss jullie babes xxx

  • 18 Oktober 2013 - 16:07

    Jacqueline Revier:

    Hoi Danique,
    Superleuk om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben en dat je een leuke baan hebt gevonden. Inderdaad ook geweldig dat je ouders en Janey met de kerst komen. Zou graag meekomen. Hi.
    Niet al te verliefd op Australië worden hoor, anders wil je straks niet meer terug. Nog heel veel plezier en groetjes aan Pris.

    Liefs,
    Jacq xx

  • 18 Oktober 2013 - 23:03

    Lenie Van Gameren:

    Wat leuk om zoveel positiviteit te lezen, ikwens je veel plezier en zeg GENIETEN......

  • 19 Oktober 2013 - 19:57

    Shirley Van Der Poorten:

    Hoi Daan, wat leuk om je verhaal te lezen. Heerlijk dat je het zo goed naar je zin hebt. Geweldig dat je vader en moeder komen. We zijn een beetje jaloers. :) wij zijn nu met je vader en moeder en opa en oma in Limburg. Echt gezellig! Woensdag komen Shan, Dien en Suus ook een nachtje slapen. Nu lieve nicht, heel veel plezier daar. Liefs ( ook aan Pris)

  • 20 Oktober 2013 - 01:04

    Mandy:

    Hoi lieve daaaan , jou verhalen maakt me zo blij wat wil ik graag daar naartoe!!!!!! Fijn dat je het zo naar je zin heb meid! En helemaal leuk dat je ouders langskomen super! Ben benieuwd naar je volgende verslag! Groetjes aan pris xxxxxx

  • 20 Oktober 2013 - 12:49

    Opa En Oma Vlasblom:

    Lieve Danique we genieten weer volop met je mee en zijn jaloers op je vader en moeder, je stuurt ze wel weer terug hè! lieve groeten,ook aan Pris. Kus kus.

  • 23 Oktober 2013 - 09:25

    Cindy:

    hey daan,

    don't forget to go to brunswick street en naar het restaurantje bimbo's!
    die straat zelf is ook echt super leuk! x
    veel plezier daar verder! x

  • 25 Oktober 2013 - 20:55

    Twan:

    He beertje. Kijk je goed uit de koala's en jij niet verwisseld worden? het zou een raar gezicht zijn al we naar je toekomen. Vandaag hebben we weer een belangrijke chat sessie gehad. Het was goed je even te spreken en naar ik hoop zijn je ervaringen vandaag weer net zo goed als alle dagen daarvoor. de illusie die je met je verhalen hebt opgebouwd, als daar maar de helft van klopt weet ik een ding zeker: we zullen het samen geweldig hebben. Lieverd, de reacties die je krijgt zeggen meer dan 1000 woorden. Laat ik slechts zeggen: see you soon, daddy

  • 27 Oktober 2013 - 14:48

    Opa En Oma Theelen:

    Lieve Danique.
    We hebben je reisverslagen gelezen en daaruit begrepen hoe geweldig je het daar naar je zin hebt.
    Geniet er van want een jaar is soms erg kort.
    We blijven je volgen en zijn in gedachten vaak b ij jou.
    Liefs en kusjes van opa en oma theelen.

  • 07 November 2013 - 13:54

    Jacqueline:

    hallo lieve Daan, hoe gaat het allemaal? ik heb je veslag al een paar keer gelezen hoor! ik vind het super dat jullie het zo fijn hebben samen ook al zien jullie elkaar niet zo veel, maar dat gaat allemaal goed komen straks, dan hebben jullie er profijt van moet je maar denken. het schiet al op voor lautje! we hebben inmiddels een hondje. lau is er helemaal gek van, dus weer een moeilijk iets om afscheid van te moeten nemen :( maar ze heeft er zin in hoor!! nou meiden groetjes van het regenachige weer hierzo bah. dikke knuffel van ons xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danique

Hi lieve allemaal, Mijn reis naar Australië met twee van mijn beste vriendinnen, Priscilla en Laura, is rond! Ben je benieuwd naar wat wij daar allemaal zien en meemaken, dan ben je op het juiste adres. Ik ben namelijk van plan om regelmatig updates te plaatsen met onze waanzinnige ervaringen, foto's en andere interessante nieuwtjes. Enjoy reading en laat gerust een berichtje achter! Altijd leuk om iets te horen vanuit Nederland. Liefs Danique

Actief sinds 12 Aug. 2013
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 10896

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2013 - 31 December 2013

Amazing Australia, New Zealand & Asia

27 Juni 2011 - 15 Juli 2011

Beautiful Bali

Landen bezocht: