Melbournes Finest - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Danique Theelen - WaarBenJij.nu Melbournes Finest - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Danique Theelen - WaarBenJij.nu

Melbournes Finest

Door: Danique

Blijf op de hoogte en volg Danique

27 November 2013 | Australië, Melbourne

Hi allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik via mijn blog wat van me heb laten horen, maar dat ga ik nu even inhalen. Inmiddels zijn we alweer 5 weken verder en serieus de tijd vliegt echt voorbij. Het leven in Melbourne gaat natuurlijk ook gewoon door.

Sinds ik bij PJ's werk heb ik eigenlijk bijna geen vrije tijd meer over. Toch vind ik dat niet heel erg aangezien de collega's heel gezellig zijn en ik hier m'n sociale leven voort kan zetten! De mensen die er werken zijn gewoon leuk en gek. Ook heb ik weer kennis mogen maken met twee andere tradities. Er werd me gevraagd of ik meedeed aan 'the game of life'. Meteen antwoordde ik met 'ofcourse i'm in the game of life'. Natuurlijk had ik zelf ook wel kunnen bedenken dat dat niet het slimste antwoord is om te geven en had ik beter even kunnen vragen wat het precies inhield. Nou even een korte toelichting van het 'spel': iedere keer wanneer je een bepaald woord zegt (geloof me het is een veelgebruikt woord), moet je 10 pushups doen, ongeacht of je tijdens een drukke shift in het restaurant loopt, achter de bar staat of gewoon aan tafel staat. Het komt dan ook vaak voor dat iemand zomaar pushups begint te doen. Doe je het niet, dan krijg je geen knock off.

De andere traditie is een verschrikkelijke traditie die je moet motiveren op tijd te komen. Iedereen die te laat is en dit niet vooraf meld, moet slops doen. Gat-ver-damme! Ben je een kwartier te laat, dan is het een pot (small). Ben je later dan een kwartier, dan mag je een pint (1/2 liter) drinken. Slops is de verzameling van alle bieren door mekaar aan het eind van je shift. Sommigen drinken het zelfs door een sok. Nou rennen dat ik iedere ochtend doe om op tijd te komen! Hahaha! Volgens mijn RSA (Responsible Serving of Alcohol) die ik een tijdje terug heb gehaald is dit volgens mij niet helemaal verantwoord! Maar FUN is het wel.

Afgelopen woensdag (20 november) hebben we ook een staff party gehad als beloning voor het harde werken tijdens de Melbourne Cup (paardenraces). We moesten eerst een treasure trial doen (lees: speurtocht door Melbourne verkleed als complete idioten) waarbij ik meer van Melboune heb gezien dan in de afgelopen 6 weken! PJ's eigen zaten daar natuurlijk veel gekke opdrachten tussen. Zo hebben we chips moeten kopen van mensen in het Crown Casino, in bomen moeten klimmen, shots moeten drinken in pubs, gedanst bij Pie face met een DJ, gerend op de snelweg, gezeten op motors die niet van ons waren, een foto moeten maken van een paardenkont, met politieagenten op de foto (dubbele punten als het een sergeant was), met verschillende foute trams meegereisd en hier overal foto's van moeten maken. Dit allemaal in 2,5 uur tijd. Heb nog nooit zoveel gelachen!! Uiteindelijk heeft ons team ook de meeste punten gescoord, maar hebben we punten verloren omdat we als laatste binnen kwamen. Deze onvergetelijke avond werd afgesloten met een bartab / gratis drinken en pizza's bij Melbournes goed bekend staande 'Campari House Rooftop Bar'. Daarna zijn we gaan stappen met zijn allen (JA in die idiote outfits)! Een gezellige dag waarop ik mijn collega's nog beter heb leren kennen.

Pris heeft het ook super naar haar zin bij haar werk (BearBrass). Helaas zien we elkaar nog steeds niet zo veel omdat we veel andere uren werken. Toch krijgen we het vaak voor mekaar om op dagen dat we samen vrij zijn veel leuke dingen te doen. Het weer wordt steeds beter, daarom zijn we gister lekker naar het strand gegaan met collega's. I LOVE ST KILDA! Ook het uitgaan is leuk omdat de collega's van PJ's en BearBrass het goed met elkaar kunnen vinden en ook vaak drankjes met elkaar doen. Overdags Rooftop bars, 's avonds knock offs bij het werk!

Verder zijn we nog naar het Eureka Skydeck gegaan. Daar hebben we zo'n waanzinnig uitzicht gezien van Melbourne, zowel overdag als met zonsondergang en in de avond! Foto's staan op Facebook! Daarna nog naar The Noodle Nightmarket gegaan. Dit is een typisch festivalletje voor Melbourne. In deze stad is er eigenlijk altijd wel wat te beleven!

Ook wordt Melbourne helemaal versierd met Christmasdecoraties. Zo leuk om te zien hoe dat hier allemaal leeft! Bruggen, theaters, treinstations, winkels, straten en gebouwen zijn nu al versierd! Wel heel raar om dalijk Kerst te vieren in 30 graden met een vol zonnetje. Over kerst gesproken: Pris en ik hebben allebei vrij gekregen van werk om kerst te kunnen vieren in Sydney bij m'n geweldige familie! Samen met paps, mams, Suus en Tjeerd vliegen we op 24 december naar Sydney. I can't wait i'm so excited!!!!!! Nog even aftellen en dan zijn zij ook hier!

Hoe gaat het daar in Nederland? Vriest het al?

Dikke kus!

• 27 November 2013 - 09:15

Laura:

Lieffie! Zo te lezen hebben jullie het super naar jullie zin ondanks het vele werken. Wat is het toch geweldig dat je straks met je familie kerst kan vieren in Sydney! Het is nu aftellen voor jullie, maar ook voor mij! Nog een paar weken en dan kan het reizen echt gaan beginnen. Kijk er zo naar uit! Zeker na al die verhalen van jullie. Ben toe aan een dikke knuffel van jullie. Mis jullie enorm. Love you x

• 27 November 2013 - 10:30

Kell:

Wow wat een top verhaal zeg! Zo jaloers op jullie! Kijk weer uit naar de foto's en volgende verhalen. Dikke kus voor jullie xx

• 27 November 2013 - 12:33

Frans:

Nou,ik zie....ehhhh lees het al ,je hebt t niet naar je zin. Kom maar weer lekker naar huis, hier is het niet zo snikheet.

• 27 November 2013 - 14:17

Ineke Koopal:

Lieve Danique het is alsof ik een boek lees of een film bekijk, zo boeiend vind ik jouw verslag. Een plezier om te lezen. Have fun......liefs tante Ien :-)xxxxxxx

• 29 November 2013 - 11:19

Oma En Opa Vlasblom:

Lieve Danique,

Wat een prachtig verhaal weer zeg, en nog echt gebeurd ook,wat een leuke dingen maken jullie mee. Wekijken uit naar de foto's en wat fijn dat de kerst geregeld is.
    Liefs van oma en opa ook voor Pris xxxxxxx