Van Manly naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Danique Theelen - WaarBenJij.nu Van Manly naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Danique Theelen - WaarBenJij.nu

Van Manly naar Melbourne

Door: Danique

Blijf op de hoogte en volg Danique

10 Oktober 2013 | Australië, Melbourne

G'day Legends,

De tijd vliegt voorbij! Inmiddels zijn we al twee weken, twee familiebezoeken, een busreis van 12 uur, twee hostels, een appartement en een andere stad verder. Tijd voor een update dus!

De laatste dag in Manly hebben we een beachwalk gedaan en zijn we naar het uitzichtpunt North Head gelopen. Hier had je een waanzinnig uitzicht op de skyline van Sydney! Dit was meteen de laatste dag met de groep, dus die hebben we even goed afgesloten met een stapavond in 'De Steyn'. Er was een reggaeband die onwijs goed speelde en Lisanne was die avond mijn absolute Soulmate. Deze avond hebben we traditioneel ingeluid volgens een australisch gezegde 'Flogging the wagon' (lees: drinking lots of alcohol). Veel wijntjes, raspberry vodka's en appleciders verder zijn we naar een andere tent gegaan. Een legendarische avond die ik nooit meer zal vergeten! De volgende dag bood een Nieuw Zeelander ons nog gratis surflessen aan, maar helaas konden we hier geen gebruik van maken omdat we geen tijd hadden!

Twee dagen later vertrokken we met Lisanne en Rosa richting Kings Cross. Als ultieme afsluiter van onze tijd in Manly (waar we zeker nog terug zullen komen) hebben we nog een WALVIS gespot in de zee. Dit was ook meteen het moment dat we die zware backpacks mochten gaan dragen. Na ongeveer 100 meter lopen liepen Rosa en ik de gouden oplossing gewoon tegen het lijf: een winkelwagen! Van dit gouden cadeau hebben wij dankbaar gebruik gemaakt. Een goede backpacker is een luie backpacker!

Kings Cross staat in Sydney bekend als het Red Light District, maar over het algemeen was er gewoon heel veel te beleven voor Backpackers! Pris en ik hebben vanuit hier Sydney nog beter proberen te verkennen. We zijn naar de Paddy Market (Chinatown) en de Botanic Gardens gegaan. In Kings Cross hebben we helaas afscheid moeten nemen van Roos en Lis, omdat zij naar boven zijn gaan reizen. Heel jammer, maar we hebben nog veel contact en zien ze waarschijnlijk snel weer! Wij zijn die dag nog lekker gaan zonnen in een park.

Vrijdag en zaterdag waren dagen die ik nooit meer zal vergeten. We zijn gaan eten bij Janine en Narayan (mijn oom en tante die wonen in Sydney). Na 9 jaar heb ik daar ook mijn nicht en haar man eindelijk weer gezien en heb ik kennis mogen maken met mijn knappe, lieve en vooral geweldige nichtjes Mirabai (8 jaar) en Anjali (4 jaar). Ze zijn zo schattig! Dit hebben we gevierd met Champagne! Zaterdag kwam Jason ons ophalen met de kids en bracht ons naar de Sydney Fishmarket. We hebben toen heerlijk geluncht met de hele familie bij Tulsi. Ze hadden heerlijk gekookt! Na een wandeling met Tulsi en de Meiden heeft Jason ons afgezet op het treinstation, zodat wij naar de bus konden die om 8 pm vertrok naar Melbourne. Ik mis ze nu al! Het was echt een geweldige tijd!

Onze trip naar Melbourne, Victoria kon beginnen. Deze provincie hoorde eigenlijk officieel bij New South Wales, maar werd hiervan onderscheiden omdat er een te grote bevolking woonde. Ze zeggen dat het klimaat hier in Melbourne iedere 5 minuten verandert, en dat hebben wij ook mogen ervaren. Je hebt hier zo 4 seizoenen op 1 dag!

Zondagochtend om 8 uur arriveerden we in Melbourne at South Cross Station. Daar zijn we meteen naar St Kilda vertrokken! Het belangrijkst op dat moment was het vinden van een hostel. Dit is gelukt, alleen was het hostel niet al te best. Daarom zijn we meteen gaan kijken bij 2 appartementen en hebben we besloten om daar de komende tijd te gaan verblijven. Het appartement waar we voor hebben gekozen delen we met 3 anderen, maar we hebben wel een eigen kamer, een zwembad, spa en fitnessruimte en niet geheel onbelangrijk: een EIGEN KLEDINGKAST! Hoe fijn is dat?

De volgende dag zijn we naar een baan gaan zoeken. Maar waar begin je in zo'n grote stad? Juist, dat wisten wij ook nog niet. Om een lang verhaal kort te maken: we zijn aangenomen bij een salesbaan en een restaurant. De salesbaan doen we niet en het restaurant is best een eindje reizen vanaf ons appartement. Tot mijn geluk heb ik de 'Shiver Shake' mee mogen maken. De Shiver Shake is iets speciaals voor alle backpackers. This happens out of the blue, when you least expect it - suddenly vavoooommm - it hits you. We mochten nog een trial doen bij een geweldig restaurant hier in de buurt! Zij belden 15 minuten na het inleveren van onze CV's. Deze trial heb ik vandaag gehad en ging goed. Pris heeft hem morgen.

Verder hebben we al best veel van Melbourne gezien, maar nog lang niet alles! Ik ben benieuwd wat ons nog te wachten staat, maar ik vind het nu al een geweldige stad. Het appartement is goed, we hebben een baan waar we alleen zelf nog Ja tegen moeten zeggen en de mensen zijn aardig. Bovendien zitten we op een toplocatie midden in het centrum.

I'll keep you posted!

Lots of love,

Danique

• 10 Oktober 2013 - 15:58

Diana Theelen:

Zo liefje, dat klinkt allemaal erg leuk, we wisten wel al het e.e.a. omdat we je vaak via app of skype spreken maar wel erg leuk om dit weer zo terug te lezen. Enjoy schat xxxxxx

• 10 Oktober 2013 - 23:41

Doun:

Hey liefje wat gaaf allemaal!

Trots op jullie dat jullie het allemaal zo goed doen en op orde hebben.

heel veel liefde uit het koude nederland (L) xx doun en ray

• 11 Oktober 2013 - 12:31

Ineke Koopal:

Weer eengeweldig verslag Danique, groetjes uit Ridderkerk

• 11 Oktober 2013 - 15:44

Oma En Opa Vlasblom:

We hebben weer genoten van je verslag, wat hebben jullie toch al veel gedaan en gezien.Melbourne lijkt ons ook wel wat en de baan zal ook wel lukken We kijken nu al uit naar het volgende bericht.Liefs oma en opa XTC

• 11 Oktober 2013 - 15:55

Oma En Opa Vlasblom:

Bij het nalezen zie ik xtc staan moet zijn: Kus Kus Kus

• 11 Oktober 2013 - 21:31

Merel, Theo En De Kids:

Ha Daan, super verslag weer! geniet ervan, wij doen dat door het meelezen :-)

• 14 Oktober 2013 - 15:29

Shannie:

Zo trots op je! Ik mis je daantje

• 14 Oktober 2013 - 15:32

Nadine:

Klinkt super daan! xxx

• 14 Oktober 2013 - 15:51

Sylvia:

Hoi danique,
    Harstikke leuk om je reisverslagen te lezen!
    Geniet ervan!
    Groetjes Sylvia

• 15 Oktober 2013 - 22:23

Agnes Vermeulen:

Hoi Danique,

Ik "moest" van je moeder je verslagen gaan lezen, haha nee hoor grapje . Je schrijft zo gezellig, daar moet je wat mee gaan doen joh! Ben blij dat je het zo leuk hebt daar. Geniet er maar van hoor. En ik blijf je volgen.
    Groetjes Agnes