Backpacken in Australië, Nieuw Zeeland en Azië - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Danique Theelen - WaarBenJij.nu Backpacken in Australië, Nieuw Zeeland en Azië - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Danique Theelen - WaarBenJij.nu

Backpacken in Australië, Nieuw Zeeland en Azië

Door: Danique

Blijf op de hoogte en volg Danique

14 Augustus 2013 | Nederland, Rotterdam

Eiland, land, continent... Australië is groot en leent zich voor al deze woorden. Een land met multiculturele steden en oude koloniale stadjes, de unieke Aboriginal cultuur en een zeer diverse natuur dat bestaat uit woestijnen, coral reefs en mooie stranden. Alles is daar te vinden. En dat is precies de reden waarom ik naar Australië ga. Niet alleen om mijn Engels bij te schroeven en werkervaring op te doen in een ander land, maar juist ook vanwege de mooie plekken die ik graag wil zien. En dit samen met mijn lieve vriendinnen!

Met mijn backpack al in mijn kast (bedankt lieve opa & oma voor dit mooie beschermengeltje), een open jaarticket waarmee ik naar Australië, Nieuw Zeeland en Azië kan reizen, een goedgekeurd Working Holiday Visum en de lonely planet op zak, kan ik mijn reis met Priscilla en Laura echt gaan voorbereiden. Want waar begin je in zo'n groot land? Hoe ga je het allemaal plannen? En gaat het backpacken niet juist om het onverwachte? Juist, daarom gaan wij het niet plannen. Wat we hebben afgesproken dat we de eerste twee of drie maanden het liefst werken in een grote, multiculturele wereldstad. Of dit Sydney, Melbourne of Perth betreft, dat gaan we nog uitvinden. Daarna zal Laura ook komen. Vanaf dat moment gaan we ECHT reizen.

Natuurlijk staat het op de planning om het hele land te zien. De mooie East Coast met de prachtige stranden en eilanden als de Whitsundays, Fraser Island, Gold Coast en natuurlijk de natuurparken mogen absoluut niet missen. Maar ook de Outback en het ruige westen met haar prachtige natuur en fantastische kust staan gemarkeerd als 'must see'.

Bovendien zullen we voor een kortere periode een minivakantie in onze vakantie plannen naar Nieuw Zeeland. Hier vind je vulkanen, regenwouden, stranden, gletsjers, geisers, meren, bergen, rivieren en kauribomen. Hier zullen we ook kennis maken met de cultuur en historie, waaronder de interessante Maori cultuur. De Maori is immers de oorspronkelijke bevolking van Aotearoa (Nieuw Zeeland).

Zoals je leest heb ik me al aardig verdiept in deze reis. Met dit reisdagboek zal ik mijn ervaringen ook regelmatig met jullie kunnen delen. Ik zou het ook heel leuk vinden als je een berichtje achterlaat, zodat ik ook nog wat kan horen van het Nederlandse leven. Vanaf het moment van vertrek zal je regelmatig berichten voorbij zien komen over het echte leven daar. Foto's zullen dan ook niet ontbreken :-)!

Liefs!

  • 14 Augustus 2013 - 13:45

    Shirley:

    Superleuk dushi! Klinkt geweldig.. stiekem ben ik wel een beetje positief jaloers. Ik zit hier in het koude kikkerland zonder mijn vriendinnetjes.. ik ga jullie zeker missen.. vergeet dat niet. Ik hou van jullie meiden xxx

  • 14 Augustus 2013 - 14:44

    Dunie Poenie:

    Wat leuk geschreven Daan maarja kan ook niet anders ;)
    Gonna Miss you! Kan niet wachten om alles te lezen en dan toch ergens het gevoel te hebben dat ik erbij ben! down UNDER mate!

  • 14 Augustus 2013 - 19:30

    Merel:

    Wat super dat je dit gaat doen.Heel fijn ook dat we je zo kunnen volgen. Succes met de voorbereiding! xxx

  • 14 Augustus 2013 - 22:03

    Ineke Koopal:

    Lieve Danique ,
    Wat lief geschreven van je. Maar voorlopig zien we je zaterdag nog.
    Liefs Ienepien.

  • 16 Augustus 2013 - 15:14

    Diana Theelen:

    Lieve Daan,

    Ik gun je echt een supertijd toe lieverd....maar wat ga ik je missen!!!!!

    Maar je weet het he, die reisgenen heb je volgens mij van je moeder en ik snap het dat je hier helemaal voor wilt gaan.

    Love you xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 28 Augustus 2013 - 09:55

    Suzanne:

    Ben trots op je lieverd ! En hopelijk ga ik je zien in Melbourne of Sydney! Zou helemaal super zijn !! Kus

  • 30 Augustus 2013 - 17:36

    Ilona:

    He Danique,

    Ik lees dat je al goed voorbereid bent en ik vind het super dat je dit avontuur aangaat!
    Australie is een prachtig land. Zelf heb ik de reis ook gemaakt en het blijft het mooiste wat ik gedaan heb! Het enige echte advies wat ik kan geven is genuet ervan en ga alles zien wat je wilt zien!!

    Groetjes ilona

  • 17 September 2013 - 18:20

    Laura:

    Wat kan jij toch heerlijk schrijven! Echt super leuk om te lezen. Ik kan niet wachten op het moment dat onze reis echt gaat beginnen. Vind het geweldig om deze ervaring met jou en Pris te delen! Love u x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danique

Hi lieve allemaal, Mijn reis naar Australië met twee van mijn beste vriendinnen, Priscilla en Laura, is rond! Ben je benieuwd naar wat wij daar allemaal zien en meemaken, dan ben je op het juiste adres. Ik ben namelijk van plan om regelmatig updates te plaatsen met onze waanzinnige ervaringen, foto's en andere interessante nieuwtjes. Enjoy reading en laat gerust een berichtje achter! Altijd leuk om iets te horen vanuit Nederland. Liefs Danique

Actief sinds 12 Aug. 2013
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 10898

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2013 - 31 December 2013

Amazing Australia, New Zealand & Asia

27 Juni 2011 - 15 Juli 2011

Beautiful Bali

Landen bezocht: