Carpe Diem - December Special - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Danique Theelen - WaarBenJij.nu Carpe Diem - December Special - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Danique Theelen - WaarBenJij.nu

Carpe Diem - December Special

Door: Danique

Blijf op de hoogte en volg Danique

09 Januari 2014 | Australië, Melbourne

G'day!!!

De maand december stond voor mij in het teken van familie en Quality time. Want hoe bijzonder is het als je je reis en je ervaringen mag en kunt delen met je ouders, je lieve nicht en haar vriend? Mijn enthousiasme was zo groot die maand en het aftellen was begonnen. De tijd gaat namelijk zo snel.

Op zondag 8 december kwamen Suus en Tjeerd me verrassen op mijn werk! Ze had mij namelijk verteld dat ze pas een dag later aan zou komen. Schrok me helemaal kapot en het voelde ook even heel onwerkelijk om een bekend gezicht te zien. Wat hebben we het leuk gehad! Om die dag NOG beter te maken, zelf had ik geen idee hoe die dag nog beter kon worden, verraste Priscilla me met gratis kaartjes voor het concert van Bon Jovi. Met haar charme had ze die namelijk weten te bemachtigen via zijn gitarist. We wisten eerst niet of we dit allemaal moesten geloven, maar uiteindelijk bleek niets minder waar. We stonden op de gastenlijst en Phil X, de o zo aardige man, stond diezelfde avond on stage! Dat is toch geweldig om mee te maken? Het concert was dan ook echt onvoorstelbaar goed, ookal kon ik vrij weinig van zijn liedjes.

Op 15 december kwamen mijn ouders aan in Melbourne. We hebben ze opgehaald van het vliegveld en die nacht weinig geslapen door elkaar even bij te praten over alles. Oh wat was het geweldig om ze weer te zien! Hyper en vrolijk dat ik was!! Toen kreeg ik ook de brieven van Doun en Shir en een boekje vol foto's uit Nederland.. Dat was even een wat moeilijker momentje.. Zeker toen we erna ook Lau haar kaartje en Room haar pakketje (met PAPRIKA CHIPS) ontvingen...

De weken die volgden stonden in het teken van 'Carpe Diem', ofwel pluk de dag. We hebben iedere dag wel wat leuks gedaam en gelukkig hebben we veel vrije dagen gekregen van ons werk. Om paps en mams kennis te laten maken met ons leven hier zijn we door de stad gelopen en gaan eten bij PJ's. Daar hebben zij kennis mogen maken met mijn lieve collega's en vrienden. En wat vonden ze dat mooi om te zien. Haha Twan vonden ze geen makkelijke naam om uit te spreken he ;-). Paps en mams hebben zo vaak gezegd hoe trots ze wel niet waren... En ik kon ook even laten blijken hoe trots ik wel niet op hun ben. Dat was even een goed emotioneel avondje.

Om hun reis even goed te beginnen, zijn we de Great Ocean Road gaan doen. Dit is een 240 kilometer lange weg langs de zuidkust van Australië, die door soldaten van de Eerste Wereldoorlog is aangelegd. Het is zowel het grootste oorlogsmonument als een toeristische trekpleister, want oh wat is dat mooi zeg! De Great Ocean Road start bij Torquay en wij eindigden bij 'De Twaalf Apostelen'. Gedurende de weg daar naartoe valt er zo veel moois te zien, zoals mooie stranden, leuke plaatsjes, geweldige rotsen, uitzichtpunten en wilde dieren. We hebben dan ook de eerste koala's in het wild gespot! Deze roadtrip bewees maar weer dat Australië veel moois te bieden heeft. Voor mij was het een 'dit is waarom ik hier ben' momentje. De reiskriebels kwamen meteen weer gedag zeggen... Ja, nog even en dan gaat het echte backpacken beginnen!

De volgende dagen in Melbourne waren zoals verwacht heel gezellig. Gelukkig hadden we fantastisch weer en hebben we dagen op het strand gelegen, wat sightseeing gedaan en hebben we een bezoekje gebracht aan de botanical gardens. Paps en mams snappen wel waarom ik zo verliefd ben geworden op Melbourne.. De 'laid back', sportieve, veilige, mooie en gezellige atmosfeer zorgt er voor dat je er wel gevoelens voor krijgt ;-). Bovendien haal ik ook ontzettend veel plezier uit mijn werk en heb ik het zo naar m'n zin met iedereen daar. Katie, mijn Amerikaanse collega, is een soort mix van al mijn lieve vriendinnen in Nederland.... En daarom mis ik jullie alleen nog maar meer meiden!!!!!

Over PJ's gesproken... Vorige week heb ik dan eindelijk mijn 'stools' gedaan. Dit is dus een grote happening binnen PJ's en vooraf mocht je ook niet weten wat het inhield. Natuurlijk adviseerde iedereen me wel om er genoeg voor te drinken, zodat je niet snel in verlegenheid word gebracht... Hahaha. Nou simpelweg houdt het in dat je op een tafel of stoel gaat staan en er 5 basisvragen worden gesteld 'om je iets beter te leren kennen'. Achtereenvolgend mag iedereen die aanwezig is je ook nog een vraag stellen. De bedoeling is dat je alle vragen naar waarheid beantwoord. Komen ze er achter dat je hebt gelogen of dat je over iemand anders zijn 'stools' praat, dan moet je een pint slops drinken. Nou die avond kon ik ook meteen gedag zeggen tegen mijn telefoon, want die is voor de tweede keer in het toilet gevallen en doet niks meer.

Nog even een sprong terug. De meest bijzondere tijd tot nu toe in Australië: kerstmis in Sydney met zowel mijn Australische als een deel van mijn Nederlandse familie! Op 24 december vlogen we naar Sydney met paps, mams, Suus en Tjeerd. Eenmaal aangekomen bij hun hotel (HARBOUR VIEW, prachtig!!!) stonden daar tante Janine en ome Narayan op ons te wachten. Blij dat iedereen was!!! Even lekker bijgekletst en erna werden Suus en Tjeerd naar hun verblijfhuisje (lees: gigantische villa) gebracht. Wij zijn toen even de stad gaan verkennen en hebben lekker geluncht. 's Avonds zijn we naar Janine en Narayan gegaan en daar kwamen Tuls, Jason en de kids ook naartoe. Wat een emoties, gelach en gezelligheid was dat zeg. En wat had Janine weer lekker gekookt.

Christmas Day hebben we bij Tulsi gevierd met zijn 16en. Omdat wij bij Tuls sliepen hebben we ze even goed kunnen helpen met de voorbereidingen.. Want ja, dat waren er nog al wat! Ze hadden zich natuurlijk weer goed uitgesloofd met mooie wijnen, salades en de beste vis. Het was echt de perfecte kerst voor in Australië en precies hoe ik het me had voorgesteld. Zelfs het kerstkaartje van opa en oma ontbrak niet! Bedankt lieve opa en oma!

Boxing day (2e kerstdag) zijn we met zijn allen met de ferry naar Manly gegaan, de plek waar Pris en ik onze trip zijn begonnen. Hier hebben we lekker op het strand gelegen en zijn we lekker gaan lunchen en terrassen. Als afsluiting van deze mooie dag zijn we bij paps en mams in het hotel gaan kaarten. Ook moest ik die dag afscheid nemen van Suus en Tjeerd, wat wel weer even slikken was na al die mooie dagen. Toen pris en ik naar Tuls gingen, hebben we ook voor het eerst een echte grote spin gezien. Ze zitten hier dus echt. Na gillen en huilen zijn we keihard naar hun huis gerend! Wel hebben we die avond ook besloten ons vliegticket om te boeken, zodat we nog een extra dagje met m'n ouders hadden. We zijn naar Bondi gegaan en hebben even lekker genoten. Helaas was dit de laatste echte dag samen, maar het was een goede afsluiting van de mooie tijd met zijn allen. Wij pakten erna de trein naar Sydney airport omdat we die dag erna allebei terug moesten zijn voor werk. Dat was immers de afspraak.

27 en 28 december was het vooral heel druk op werk vanwege de Barmy Army (Engelse supporters van Cricket). Het werken was dan ook geen straf, omdat het gewoon heel gezellig was. Ook New Years kwam eraan. Gelukkig had ik een hele goede shift. Ik begon om 11.30 en had om 15.00 uur 2 uur pauze. Na deze pauze begonnen de voorbereidingen voor Hollywood Horrors, het nieuwjaarsthema van PJ's. Zij hadden wat outfits gescoord voor ons. De Sidebar meiden (Elaine, Kate en ik) kregen een andere outfit. Voor mijn doen was dit ietwat kort en dacht ik even OMG. Maar uiteindelijk zagen we er allemaal super gaaf uit! Nadat iedereen voorzien was van de welkomstcocktail mocht ik om 23.00 stoppen samen met Katie. Klaar voor het vuurwerk!!! Dit was de eerste keer dat ik vuurwerk heb zien komen van wolkenkrabbers.. Echt waanzinnig om een keer meegemaakt te hebben hoor! Uiteindelijk waren we om half 7 's ochtends thuis en kon ik nog een paar uurtjes slapen voordat ik naar het airport moest om mijn ouders gedag te zeggen. Zij vlogen namelijk 1 januari weer naar huis. We hebben nog even lekker gegeten en gepraat op het airport en het afscheid weten uit te stellen......

Het zeggen van 'tot ziens' vond ik echt heel moeilijk. Dat ging ook niet zonder tranen. Maar paps en mams, echt super bedankt voor de leuke tijd die we hier hebben gehad en voor het vertrouwen dat jullie in me hebben!!!! Ik beloof jullie dat alles goed komt en jullie weten nu ook hoe het er aan toe gaat hier. Ik hou van jullie!

En al mijn lieve familie en vrienden in Nederland... Ik mis jullie echt!!!! Maar ondanks dat ga ik nog een tijd toegeven aan mijn reiskriebels en wacht ik nog een weekje tot Lau hier is.

Dikke kus Dani (Daan in Ozzie language)

Ohh en by the way: we hebben waarschijnlijk een goed adres gevonden waar we ons farmwork kunnen doen :-)! Drie uurtjes per dag op kippen passen en het geldt als regional work! Vlakbij Byron Bay!!!

  • 09 Januari 2014 - 07:02

    Diana Theelen:

    Lieve daan, je schrijft het precies op hoe het werkelijk was, zit hier weer tranen met tuiten te huilen want het voor ons weer zo moeilijk om je achter te laten en te weten dat we je weer zo'n lange tijd niet zullen zien. Mis je vreselijk maar weet inderdaad dat je het geweldig hebt daar en ik gun je dit zo. Liefs mama xxx

  • 09 Januari 2014 - 07:18

    Twan :

    Lieve Daan, niets over wat je in je blog hebt opgenomen is gelogen. Superlatieven ontbreken om de gevoelens en ervaringen die wij hebben opgedaan benaderen. Wat was het fijn, goed en bovenal waardevol om deze qualiy time met elkaar te lgen doorbrengen. Trots, dat zijn we op al onze mwiden. Tijdens onze reis zijn die twee andere kanjers hier aan de slag gebleven. Met gepaste trots durf im te zeggen: wauw, wat ben ik trots op mijn kinderen.

    Leiverd goed te weten dat de volgende stappen ol jullie reis zich zo ontvouqen. Maak er elke dag iets moois van en laat ons kennismaken met de nieuwe ontdekkingen. Liefs, ook aan Pris en dank ook haat voor de. Ooie momenten die we hebben mogen delen.
    Kus Twan

  • 09 Januari 2014 - 09:31

    Laura :

    Jullie maken mij elke keer weer zo enthousiast met jullie geweldige verhalen! Gelukkig is het voor mij ook bijna zover en ga ik een geweldige tijd met jullie tegemoet. Ik weet uit ervaring van mijn vorige reis dat het zo moeilijk is om het thuisfront te laten zien wat je meemaakhoe meemaakt.. Want hoe mooi je verhaal ook is, in werkelijkheid is alles nog zoveel mooier! Nog een paar dagen liefjes, dan kan ik jullie eindelijk weer knuffelen! Wat kijk ik daar naar uit zeg! Lieve dani, ik wil even zeggen dat je onwijs trots mag zijn op jezelf en op je ouders! Want wat een schatten van mensen zijn dat! Dikke kus voor jullie! Love you xxx

  • 09 Januari 2014 - 11:41

    Sophie:

    Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Hebben jullie toevallig niet jullie reactie op camera staan toen jullie die spin zagen? Als die net zo hilarisch was als die OMG OMG OMG van pris bij de haaien haha!
    Geniet van alles! en groetjes aan pris!

  • 09 Januari 2014 - 16:05

    Ilona:

    Ik geniet iedere keer van je leuke, mooie verhalen.
    Beleef mijn eigen reis hierdoor een beetje opnieuw.
    En is er nog zoveel moois te zien daar, maar het mooiste is
    dat je er een klein stukje van hebt mogen delen met je ouders!
    Heerlijk toch!?

  • 09 Januari 2014 - 18:20

    Opa Theelen:

    Lieve Danique.


    Ik heb je verslagover het verblijf van papa mama gelezen enkan me voorstellen wat dit voor jou was.
    Fijn dat die bij jou waren en dat jullie zo genoten hebben van die dagen.
    Wat zal dat fijn zijn geweest maar nu mag je weer je plannen verder uitvoeren.
    In gedachten zijn we vaak bij jou en hopen dat deze reis onvergetelijk wordt.
    We hebben gelezen dat je kippen oppaster gaat worden succes met de eieren en de kippen.
    Het nieuwe jaar 2014 is alweer een paar dagen oud en wij wensen jou een heel fijn en gezond jaar.

    Hartelijke groeten en een dikke knuffel van

    OPA en OMA Theelen .

  • 09 Januari 2014 - 21:05

    Oma En Opa Vlasblom:

    Lieve Danique,
    Dat is weer genieten dat verlag van jou,wat is het leuk om jullie belevenissen daar zo te kunnen volgen. we zijn erg blij en trots dat het allemaal zo goed gaat daar.Wat fijn dat jullie zo,'n fijne tijd met je lieve familie hebben gehad, daar kan je weer een tijd op teren. Zondag gaan we de foto,'s bekijken bij paa en mama en oma en opa Theelen Zijn er dan ook.

    Lieverd heb nog een heel fijne tijd en veel succes met de kippen en met alle nieuwe ervaringen,die nog zal gaan beleve, we hiouden van jou !
    Liefs van van ons en natuurlijk ook voor Pris.

    Oma en opa Vlasblom xxx

  • 09 Januari 2014 - 21:38

    Ineke Koopal:

    En weer genoten Dani, wat schrijf je toch leuk. Dag lieve Daniquepiek . Tot schrijfs .

  • 09 Januari 2014 - 21:57

    Janey:

    Liefste Daantje!

    Ik vind het t leukste verslag tot nu toe!! Hoe je alles beschrijft en verteld lijkt het net alsof je er zelf ook een beetje bij bent. Raar was het wel om zonder papa, mama en jou kerst en oud en nieuw te vieren. Shan en ik missen je ook heel erg!! Je bent echt een voorbeeld voor mij en wie weet dat ik zo'n reis ook bog eens wil maken door al jou mooie verhalen.
    Love you! Kus van jane

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danique

Hi lieve allemaal, Mijn reis naar Australië met twee van mijn beste vriendinnen, Priscilla en Laura, is rond! Ben je benieuwd naar wat wij daar allemaal zien en meemaken, dan ben je op het juiste adres. Ik ben namelijk van plan om regelmatig updates te plaatsen met onze waanzinnige ervaringen, foto's en andere interessante nieuwtjes. Enjoy reading en laat gerust een berichtje achter! Altijd leuk om iets te horen vanuit Nederland. Liefs Danique

Actief sinds 12 Aug. 2013
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 10870

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2013 - 31 December 2013

Amazing Australia, New Zealand & Asia

27 Juni 2011 - 15 Juli 2011

Beautiful Bali

Landen bezocht: